The Daily Bork

March 11, 2005

Rather not

The only NZ reference I've seen to Rathergate:

US news anchor Rather signs off

...
One of the three leading US news anchors for the past two decades, Rather described himself as "a big-game hunter" who took on presidents from Richard Nixon to George W. Bush.

But finally turned the gun on himself, managing to shoot both feet with a single magic bullet.

...
Rather's departure was overshadowed by a discredited report before the 2004 US presidential election questioning Bush's military service.
CBS News sacked or requested the resignation of four employees in January after an independent report found "myopic zeal" led CBS to disregard basic journalism principles when it aired the story saying Bush got special treatment in the Texas Air National Guard during the Vietnam War.


Should read "Rather's departure was caused by a fakes report before the 2004 US presidential election that attempted in a laughably amateurish fashion to question Bush's military service."

Oh yeah, also quoted as saying "Karl Rove's mind control ray made me do it!"

1 Comments:

  • Well said. In America we said " the docs were as fake as a $3 bill."
    Rod Stanton

    By Anonymous Anonymous, at 1:45 pm  

Post a Comment

<< Home